OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I DOSTAWY TOWARÓW – RYNEK POLSKI
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i Dostawy Towarów, zwane dalej „Ogólnymi Warunkami” lub „OWD”,, mają zastosowanie do wszystkich umów, na podstawie których GTX Poland Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie, 02-285 Warszawa, ul. Pograniczna 2/4, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000279074, NIP 522-020-17-20, REGON 006713095, numer BDO 000003356, zwana dalej „GTX”, sprzedaje towary lub usługi przedsiębiorcom chyba, że postanowienia umów, które zostały zawarte z GTX w formie pisemnej pod rygorem nieważności, stanowią inaczej. GTX oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt. 6 Ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. z dnia 13 grudnia 2018 r. Dz.U. z 2019 r. poz. 118).
- Towary sprzedawane w ramach niniejszych Ogólnych Warunków zwane są dalej „Produktami”.Podmiot dokonujący w GTX zakupu Produktów zwany jest „Nabywcą”. Nabywca może wskazać podmioty upoważnione do składania w imieniu Nabywcy zamówień w GTX, które zwane są dalej „Odbiorcami” lub „Odbiorcą”.
- Warunkiem dokonania zakupu w GTX jest rejestracja Nabywcy przez GTX w systemie ERP GTX, na podstawie przesłanych dokumentów rejestrowych Nabywcy (KRS, NIP, Regon lub CEiDG).
- Żadne odstępstwa od niniejszych Ogólnych Warunków nie są ważne i wiążące wobec GTX, chyba, że uzgodniono inaczej z GTX w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
- Żadne oferty, cenniki, katalogi, próbki, zdjęcia, wzory foldery lub inne tego rodzaju materiały, nie są wiążące dla GTX, chyba, że uzgodniono inaczej z GTX w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Żadne postanowienia ogólnych warunków dostaw lub ogólnych warunków sprzedaży lub innych regulaminów lub warunków lub innego rodzaju dokumentów dotyczących zasad i warunków nabywania towarów, które zostały dostarczone GTX w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie, nie są ważne i wiążące wobec GTX, chyba, że uzgodniono inaczej z GTX w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- W GTX obowiązuje tzw.„Minimum Logistyczne” dla realizacji składanych zamówień, wynoszące 1000,00 PLN netto, przy czym w przypadku gdy zamówienie jest składane przez Strefę Klienta, o której mowa w pkt. 15 poniżej, Minimum Logistyczne wynosi
800,00 PLN netto. Gdy zamówienie osiągnie Minimum Logistyczne, wówczas dostawa Produktów odbywa się na koszt GTX. W innych przypadkach dostawa Produktów odbywa się na koszt Nabywcy, zgodnie z obowiązującym cennikiem. Przy ocenie spełnienia kryterium Minimum Logistycznego decyduje wartość zatwierdzonego przez GTX i przyjętego do realizacji zamówienia na Produkty. - Przez dzień roboczy rozumie się w niniejszych Ogólnych Warunkach dzień przypadający od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: „dzień roboczy”).
CENY PRODUKTÓW
- Określenie asortymentu i cen Produktów zawarte jest w aktualnie obowiązującym w GTX cenniku. Od cen z aktualnego cennika GTX może udzielić rabatów, przy czym udzielenie rabatu następuje na piśmie pod rygorem nieważności.
- O ile nie uzgodniono inaczej z GTX w formie pisemnej pod rygorem nieważności, ceny z aktualnego cennika GTX obejmują sprzedaż Wyrobów dokonywaną na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Ceny z cennika GTX nie zawierają podatku od towarów i usług (podatku VAT), który zostanie każdorazowo doliczony, zgodnie z obowiązującą stawką.
- Ceny podane w cenniku nie obejmują kosztów transportu (dostawy).
- GTX zastrzega sobie prawo do zmiany cennika w dowolnym czasie, o zmianach poinformuje Nabywcę przesyłając drogą elektroniczną aktualny cennik o ile, adres e-mail jest dostępny dla GTX. Nowy cennik obowiązuje po upływie 14 dni od dnia jego przesłania Nabywcy, chyba że adres email nie jest dostępny dla GTX, w szczególności gdy Nabywca nie przekazał GTX adresu email lub go nie zaktualizował (w takim przypadku obowiązuje cennik z dnia potwierdzenia zamówienia przez GTX).
ZAMÓWIENIA I DOSTAWA PRODUKTÓW
- Sprzedaż i dostawa Produktów może być dokonywana wyłącznie na podstawie zamówień składanych w GTX przez Nabywcę lub Odbiorcę (w imieniu Nabywcy) w formie pisemnej, pod rygorem nieważności (dalej „Zamówienie” bądź „Zamówienia”).
- Nabywca może przesłać Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mailem) na adres zamow@gtx-group.com lub bezpośrednio do Przedstawiciela Handlowego, wskazanego przez GTX lub za pomocą zintegrowanych systemów Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EDI), lub serwisu internetowego zwanego dalej „Strefa Klienta” (po uzyskaniu dostępu i spełnieniu warunków korzystania ze Strefy Klienta, o których mowa w pkt. 16 poniżej).
- Warunki i zasady korzystania z serwisu Strefa Klienta reguluje Regulamin Strefy Klienta, dostępny na stronie internetowej pod adresem: www.strefagtx.pl.
- Zamówienie składane w GTX musi zawierać dane Nabywcy, Odbiorcy (o ile dostawa Produktów jest realizowana na złożone przez niego Zamówienie), numer katalogowy Produktu i ilość zamawianą.
- Złożenie Zamówienia oznacza akceptację przez Nabywcę niniejszych Ogólnych Warunków.
- GTX zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji każdego Zamówienia, w całości lub w części, bez uzasadnienia oraz bez prawa Nabywcy do podnoszenia wobec GTX jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
- Brak odpowiedzi GTX na Zamówienie nie oznacza przyjęcia Zamówienia przez GTX.
- Zamówienie staje się wiążące wobec GTX tylko i wyłącznie po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia przez GTX, dokonanym pocztą elektroniczną (e-mailem) z adresu wskazanego przez GTX, pod rygorem nieważności.
- Dostawa Produktów jest realizowana na adres Nabywcy lub Odbiorcy wskazany w Zamówieniu, zgodny z dokumentami rejestrowymi wyżej wymienionych Podmiotów.
- Dostawa Produktów jest realizowana za pośrednictwem współpracujących z GTX firm transportowych. Zamówienia realizowane są w terminie 48 godzin przypadających na dni robocze, od momentu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez GTX, w sposób określony w pkt. 21 OWD, o ile Strony nie ustaliły inaczej.
- Realizacja Zamówienia i dostawa odbywa się w dniach roboczych.
- Dział Transportu GTX ma prawo w każdym momencie do zmiany przewoźnika realizującego dostawę zamówionych Produktów bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Nabywca nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
- GTX nie ponosi odpowiedzialności za powstałe opóźnienia w dostawie wynikające z winy przewoźnika.
- Dokument WZ i Faktura VAT do Zamówienia są wysyłane w formie elektronicznej na wskazany przez Nabywcę adres e-mail, o ile nie ma innych wiążących Strony ustaleń. Dokumentem potwierdzającym otrzymanie dostawy i odbiór zamówionych Produktów jest podpisany przez Nabywcę lub odpowiednio Odbiorcę list przewozowy wystawiony przez podmiot realizujący dostawę.
- Jeżeli przyjęte przez GTX do realizacji Zamówienie na Produkty osiągnie wartość Minimum Logistycznego, wówczas Nabywca nie ponosi kosztów takiej dostawy (dostawa Produktów odbywa się na koszt GTX). W przypadku gdy zamówienie nie osiągnie Minimum Logistycznego wówczas Nabywca może skorzystać z odpłatnej usługi dostawy (według cennika obowiązującego w GTX) albo skorygować Zamówienia tak, by przyjęte do realizacji przez GTX Zamówienie osiągnęło Minimum Logistyczne.
WARUNKI I TERMINY PŁATNOŚCI
- GTX może uzależnić realizację Zamówienia i wydanie Produktów od zapłaty przez Nabywcę całości lub części ceny za Produkty objęte zamówieniem przed dniem odbioru Produktów od GTX (przedpłata).
- GTX może uzależnić realizację Zamówienia i wydanie Produktów od przedstawienia przez Nabywcę lub osobę trzecią odpowiedniego zabezpieczenia, wedle rodzaju zabezpieczenia, jaki GTX uzna za wskazany.
- GTX może odmówić realizacji wszystkich Zamówień do Nabywcy w przypadku powstania jakichkolwiek opóźnień w zapłacie należności za dostarczone Produkty lub w zapłacie jakichkolwiek innych należności należnych GTX od Nabywcy, bez prawa Nabywcy do podnoszenia wobec GTX jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
- Nabywca ma obowiązek odebrać Produkty i zapłacić za nie w asortymencie i ilości określonych w dokumencie dostawy Produktów.
- Podstawą dokonywania zapłaty za dostarczone na podstawie Zamówienia Produkty jest faktura wystawiona przez GTX.
- Z zastrzeżeniem pkt 29 powyżej, zapłata ceny za dostarczone Produkty powinna być dokonana w terminie wskazanym na fakturze wystawionej przez GTX.
- Zapłaty ceny za dostarczone Produkty Nabywca dokonywać będzie na jeden z 3 (trzech) rachunków bankowych GTX o numerze:
49 1500 1126 1211 2000 2142 0000 w Santander Bank Polska S.A. albo 33 1030 1508 0000 0008 1541 6007 w Banku Handlowym w Warszawie S.A. albo 55 1600 1462 1741 1302 8000 0001 w BNP Paribas Bank Polski S.A, w zależności od tego, który z tych rachunków bankowych, zostanie wskazany w fakturze, wystawionej przez GTX. Za datę zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego GTX. Zmiana rachunku bankowego GTX, wskazanego zgodnie z niniejszym punktem OWU może nastąpić w drodze pisemnego oświadczenia GTX, złożonego przez osoby uprawnione do reprezentacji GTX lub stosownego zawiadomienia GTX za pomocą poczty elektronicznej z adresu platnosci@gtx-group.com i jednocześnie z adresu przedstawiciela handlowego GTX. Nabywca jest zobowiązany zweryfikować istnienie nowego numeru rachunku bankowego na stronie https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka. GTX oświadcza, że wyłącznie jego rachunki bankowe wymienione na tej stronie są prawidłowe. - Wszelkie koszty bankowe związane z zapłatą, w szczególności bankowe opłaty manipulacyjne, pokrywa Nabywca.
- W razie opóźnienia w zapłacie ceny za Produkty GTX uprawniony jest do żądania od Nabywcy:
- zapłaty na rzecz GTX odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia, w wysokości określonej przepisami prawa polskiego,
- zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez GTX w celu wyegzekwowania należności od Nabywcy, a także poniesione koszty obsługi prawnej także w razie zaspokojenia roszczeń GTX bez postępowania sądowego, czy egzekucyjnego.
- W razie opóźnienia w zapłacie cen za Produkty GTX jest uprawniony do wstrzymania realizacji wszystkich Zamówień do czasu uregulowania zaległości, jak również do całkowitego zakończenia współpracy z Nabywcą, bez prawa Nabywcy do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń do GTX z tego powodu. Ponadto, GTX może uzależnić realizowanie Zamówień od przedstawienia przez Nabywcę lub osobę trzecią odpowiedniego zabezpieczenia, wedle rodzaju zabezpieczenia, jaki GTX uzna za wskazany.
- W przypadku, gdy okaże się, iż GTX oraz Nabywca staną się wobec siebie jednocześnie dłużnikiem i wierzycielem, wyłączona jest dopuszczalność potrącenia wzajemnych wierzytelności poprzez jednostronne oświadczenie woli Nabywcy. Potrącenie takie może nastąpić wyłącznie w formie odrębnego pisemnego porozumienia GTX i Nabywcy, albo jednostronnego oświadczenia GTX, odpowiednio zawartego bądź złożonego pod rygorem nieważności.
- W przypadku konieczności wystawienia faktury korygującej in minus przez GTX, będzie ona pomniejszała wartość zobowiązań Nabywcy wobec GTX dopiero po otrzymaniu przez GTX potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez Nabywcę.
ROZBIEŻNOŚCI I REKLAMACJE
- Zgłaszanie i rozpatrywanie reklamacji ilościowych i jakościowych odbywa się zgodnie z treścią postanowień pkt. 42-47 OWD. Nabywca ma obowiązek zastosowania się do postanowień pkt. 42-47 OWD pod rygorem pozostawienia reklamacji w przedmiocie realizacji dostaw bez rozpatrzenia.
- Nabywca obowiązany jest sprawdzić w chwili dostawy ilość Produktów, pod rygorem utraty prawa do reklamacji w tym zakresie. W przypadku stwierdzenia rozbieżności w dostawie (tj. braki, nadwyżki, zamiana Produktu), Nabywca dokonuje stosownej adnotacji na dokumencie potwierdzającym dostawę Produktów oraz w protokole rozbieżności w dostawie. Nabywca zgłasza GTX na adres korekty@gtx-group.com udokumentowaną w wyżej opisany sposób reklamację ilościową nie później niż 7 (siódmego) dnia od daty dostawy Produktów, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia. W razie ujawnienia się wad jakościowych Produktów Nabywca zgłasza GTX udokumentowaną reklamację. Reklamacja jakościowa powinna być zgłoszona do GTX nie później niż 7 (siódmego) dnia od daty dostawy Produktów, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Wszelkie reklamacje związane z wadami jakościowymi Produktów, które powstały po podpisaniu dokumentu dostawy Produktów, będą uznane tylko wtedy, gdy wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w Produkcie.
- GTX zastrzega sobie prawo zażądania dodatkowych wyjaśnień, dokumentów lub dowodów do zgłoszonej rozbieżności.
- Prawidłowo zgłoszona rozbieżność powinna zostać rozpatrzona przez GTX w terminie 14 (czternastu) dni roboczych od dnia jej otrzymania. W przypadku zażądania przez GTX dodatkowych wyjaśnień, dokumentów lub dowodów, zgodnie z pkt 44 powyżej, termin na rozpatrzenie rozbieżności biegnie od początku począwszy od dnia otrzymania przez GTX wszystkich wymaganych informacji. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie wysłana przez GTX pocztą elektroniczną.
- Żadne reklamacje dotyczące dowolnej partii Produktów nie mogą być podstawą dla Nabywcy do odmowy przyjęcia Produktów i odmowy zapłaty ceny za Produkty. Wszelkie roszczenia z tytułu reklamacji Nabywcy nie mogą przekroczyć wartości reklamowanych Produktów według cen sprzedaży z dnia złożenia zamówienia.
- Wszelkie reklamacje co do jakości Produktów Nabywca obowiązany jest zgłaszać do serwisu GTX, realizowanego przez spółkę GTX Service Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie, dalej zwany „GTX Service”, korzystając z platformy GTX Service pod adresem www.gtxservice.com lub przystępując do strefy B2B GTX Service pod adresem https://gtxservice.com/pl/rejestracja/b2b/. Nabywca może także zgłaszać reklamacje konsumenckie mailowo na adres bok@gtxservice.com lub telefonicznie na numer 22 364 53 50.
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Nabywca zobowiązany jest do respektowania wszelkich praw na dobrach niematerialnych przysługujących GTX lub innym podmiotom powiązanym kapitałowo z GTX, w szczególności praw autorskich oraz praw do znaków towarowych. Korzystanie przez Nabywcę z praw lub znaków wskazanych w zdaniu poprzednim, w szczególności do działań reklamowych i promocyjnych, wymaga uprzedniego uzgodnienia i pisemnego zezwolenia od GTX.
- Przekazanie Nabywcy przez GTX lub inny podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z GTX jakichkolwiek materiałów lub informacji, dotyczących GTX lub tego podmiotu lub Produktów, w szczególności zdjęć Produktów, katalogów Produktów, nie może być poczytane przez Nabywcę jako przeniesienie, albo zobowiązanie do przeniesienia, na jego rzecz jakichkolwiek praw do tych informacji lub materiałów, zwłaszcza przysługujących GTX lub innym podmiotom powiązanym kapitałowo lub osobowo z GTX majątkowych praw autorskich lub innych praw na dobrach niematerialnych, w tym praw z rejestracji znaków towarowych, lub jako udzielenie, albo zobowiązanie do udzielenia, na rzecz Nabywcy licencji bądź innych uprawnień do korzystania z takich materiałów, informacji, znaków towarowych lub przedmiotów, praw na dobrach niematerialnych. Nabywca jest uprawniony do wykorzystywania takich informacji, materiałów, znaków towarowych lub innych przedmiotów, praw na dobrach niematerialnych, wyłącznie w celu należytej realizacji współpracy z GTX oraz wyłącznie zakresie uprzednio uzgodnionym z GTX. Na każde żądanie GTX, Nabywca zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu lub usunięcia i zniszczenia z nośników danych wszelkich takich informacji, materiałów, znaków towarowych lub innych przedmiotów praw na dobrach niematerialnych. GTX jest uprawniony do zażądania od Nabywcy potwierdzenia na piśmie faktu usunięcia i zniszczenia z nośników danych.
- W przypadku powzięcia wiadomości o jakimkolwiek naruszeniu praw na dobrach niematerialnych GTX lub innych podmiotów powiązanych kapitałowo lub osobowo z GTX lub nieuprawnionym korzystaniu z tych praw, Nabywca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia GTX oraz, o ile będzie to możliwe, podjęcia działań zapobiegających naruszeniom lub nieuprawnionemu korzystaniu.
SIŁA WYŻSZA
- GTX nie ponosi odpowiedzialności za częściowe lub całkowite niewykonanie zobowiązań wynikających z zawartych umów lub niniejszych Ogólnych Warunków, w szczególności w zakresie dostawy Produktów, jeżeli to niewykonanie powstało na skutek okoliczności siły wyższej.
- Przez siłę wyższą należy rozumieć każdą okoliczność, która jest niezależna od woli GTX, uniemożliwia wykonanie zobowiązań, oraz której skutków nie można uniknąć albo też, której działanie zapoczątkowane jest przez anormalne, nieodwracalne zdarzenia, które nie mogą być przewidziane lub są nieuniknione. Za wypadki siły wyższej uznaje się w szczególności:
- trzęsienia ziemi, huragany, pożary, powodzie, uderzenia pioruna, epidemie i inne klęski żywiołowe,
- strajki, wojny, zamieszki, rewolty, akty sabotażu i terroryzmu, powszechny brak surowców, konfiskatę towaru, uszkodzenie maszyn potrzebnych do produkcji, brak środków transportu publicznego,
- embarga, zamknięcia granicy, zakazy oraz ograniczenia eksportu i importu i inne powszechnie obowiązujące akty organów administracji rządowej lub samorządowej, które uniemożliwiają spełnienie obowiązków wynikających z potwierdzonego przez GTX Zamówienia.
- W przypadku zaistnienia okoliczności siły wyższej GTX zawiadomi o tym fakcie Nabywcę w formie pisemnej lub za pomocą poczty elektronicznej.
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- Nabywca zobowiązany jest natychmiastowo zawiadomić GTX o wszelkich zmianach w organizacji Nabywcy oraz Odbiorcy lub warunkach i sytuacji prowadzenia działalności lub sytuacji finansowej lub sytuacji prawnej Nabywcy, które mogą wpłynąć na wykonanie zobowiązań Nabywcy wobec GTX.
- Nabywca ponosi odpowiedzialność za wszelkie działania lub zaniechania swoich pracowników, przedstawicieli, podwykonawców, lub innych osób, którymi Nabywca się posługuje jak za swoje własne działania lub zaniechania.
- GTX nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wynikłe szkody, w tym szkody lub straty wynikające z opóźnienia w dostawie, chyba, że szkoda została spowodowana z winy umyślnej GTX.
- Nabywca zobowiązany jest pod rygorem skutków prawnych do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od GTX, za wyjątkiem informacji dostępnych publicznie oraz za wyjątkiem informacji ujawnionych instytucji lub organom uprawnionym przepisami prawa do żądania ich okazania, jednakże w takim przypadku należy przekazać GTX informację na temat organu lub instytucji, który zażądał informacji, podstawach prawnych, na jakich zażądano informacji oraz zakresu żądanych informacji. Nabywca ponosi odpowiedzialność za zachowanie tajemnicy przez swoich pracowników lub osoby trzecie, którymi Nabywca się posługuje. Obowiązek zachowania tajemnicy nie jest ograniczony w czasie i obowiązuje również po zakończeniu współpracy z GTX.
- Nabywca działa w imieniu własnym i na własny rachunek. Nabywca nie ma prawa do składania oświadczeń woli oraz zaciągania jakichkolwiek zobowiązań w imieniu GTX. GTX nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania nabywcy wobec osób trzecich.
- W przypadku naruszenia przez Nabywcę któregokolwiek z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków lub naruszenia przez Nabywcę w jakikolwiek inny sposób jakichkolwiek innych praw GTX, GTX będzie uprawniony do natychmiastowego zawieszenia lub zakończenia współpracy z Nabywcą w tym w szczególności natychmiastowego rozwiązania wszelkich umów łączących strony, bez prawa Nabywcy do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu. Niezależnie od tego, GTX będzie również uprawniona do dochodzenia od Nabywcy należnego odszkodowania oraz zwrotu wszelkich kosztów, w tym w szczególności kosztów postępowań sądowych lub administracyjnych, wraz z kosztami postępowania oraz kosztami obsługi prawnej, a także wraz z wszelkimi karami, odsetkami i innymi należnościami.
- Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach jest wskazany sposób komunikowania się za pomocą poczty elektronicznej, wówczas w każdym takim przypadku oświadczenie złożone za pomocą poczty elektronicznej jest uważane za złożone i skuteczne z chwilą potwierdzenia przez odbiorcę otrzymania oświadczenia, przy czym potwierdzenie powinno zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, tzw. e-mail potwierdzony. Za równoznaczne z potwierdzeniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uznaje się również potwierdzenie otrzymania poczty elektronicznej, które zostało automatycznie wygenerowane przez pocztę elektroniczną (automatyczne potwierdzenie odbioru).
- W przypadku sprzeczności postanowień Ogólnych Warunków z postanowieniami indywidualnie uzgodnionych umów lub porozumień, zawartych w formie pisemnej pomiędzy GTX, a Nabywcą, pierwszeństwo stosowania mają postanowienia indywidualnie uzgodnione w tych pisemnych umowach i porozumieniach.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Ogólnych Warunkach lub pisemnej umowie zawartej między GTX, a Nabywcą, zastosowanie mają tylko i wyłącznie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory będą rozstrzygane przez polski sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby GTX.